Alpingruppen

Alpingruppen starter høstsesongen søndag 7. oktober med båttur og vandring langs paseo og strand. Vi tar rutebåten fra Fuengirola kl 1130, til Benalmadena, og vandrer så videre via Torremolinos og kanskje helt til vi er på høyde med togstasjonen Plaza Mayor. Så tar vi toget hjem derfra. De som ikke orker å gå så langt, kan avslutte f.eks. ved Torremolinos og ta tog derfra. - Møt frem FØR KL 1100 ved billettkontoret ved kaien. - Ring Olaf Jakhelln 909 25 906 om det er spørsmål.

Alpingruppen Costa del Sol står for hyggelige søndagsturer i skog og mark fra starten av oktober til rundt påske, med et lite opphold rundt jul. Denne våren gikk siste tur søndag 22. april. Så starter vi opp igjen til høsten søndag 7. oktober.

Vi møtes hver søndag kl 1100 ved portalene på Feriaplassen i Fuengirola, etpar hundre meter fra Norsk Forenings lokaler.

Alle kan bli med, det kreves ingen påmelding. Som regel kjører vi i egne biler, og de som ikke selv har bil, sitter selvfølgelig på med dem som har.

Vi kjører gjerne en halvtimes tid til et passende sted i lokalområdet, f.eks. Mijasfjellene eller Entrerrios. Så vandrer vi en times tid, tar pause med medbragt kaffe e.l. og noe å bite i, hvoretter vi returnerer til bilene. Men turen er ikke slutt før vi samles på en passende kafe for en liten forfriskning, kanskje også en matbit. Det hele er riktig uformelt. – En gang iblant har vi også en noe lengre tur for å bli kjent med og vandre i andre områder.

Gruppen er selvstendig, men nært knyttet til Norsk Forening. Den ledes av et team med Solveig og Øivind Tangen (tel+47 958 33 178), Merete Eidissen og Frank Rasten (tel +47 920 39 279), og Olaf Jakhelln (tel +47 909 25 906). Olaf Jakhelln fungerer også som kasserer og kontaktperson.

Når man har vært med noen ganger, melder man seg gjerne inn i gruppen og betaler en årskontingent på 10 €. Gruppen har for øyeblikket (september 2018) 103 registrerte medlemmer.

Det hender vi steller istand en førjulsfest, og før påske en vårfest, subsidiert for medlemmer. Og nå arbeides det med å få til en overnattingstur rundt slutten av november.

oj180916